Slankekur: Sværere er det ikke!

At tabe sig handler i grove træk om to ting – Enten skal du spise mindre eller også skal du dyrke mere konditionstræning/cardio – Eller hvad med den gyldne mellemvej?

I denne artikel vil jeg give mit bud på hvordan du kommer af med de irriterende kilo. Slankekur er meget mere enkelt end de fleste gør det til.

Kalorieunderskud!

Som jeg har skrevet om i et par andre indlæg her på bloggen, er kalorieunderskud meget vigtigt! Ja, det er faktisk nærmest umuligt at tabe sig uden at være i kalorieunderskud.
Du bestemmer heldigvis helt selv hvordan du vil opnå det underskud. Kan du godt li’ at dyrke konditionstræning/cardio, så kan du tillade dig at spise mere. Bliver du forpustet bare af tanken om cardio, så kan du også godt slippe for det! Så må du til gengæld bare ikke spise så meget..
Altså så længe du sørger for at være i kalorieunderskud, er det lige meget hvordan du gør det!
Men husk, det er dumt at ligge i mere end 500 kaloriers underskud, da du vil få svært ved at holde vægten efter din diæt er slut.

Spis det rigtige på din slankekur!

Når man gerne vil tabe sig med en slankekur er det sjovt nok vigtigt hvad man spiser..
Kulhydrater skal indtages tidligt på dagen, mens proteiner er godt om aftenen. Proteiner er generelt rigtig godt i forbindelse med ønsket om vægttab. Det mætter mere end kulhydrater og fedt og samtidig bruger kroppen ¼ af proteinets energi til at omsætte det til ”brændstof”, hvilket også tæller i det samlede kalorieregnskab.
Så masser af protein er vigtigt under en slankekur!
Fibre mætter ligesom protein også meget. Samtidig kan de også gøre din mave mere flad, i modsætning til masser af lyst brød, som har den modsatte effekt.

Så igen handler det bare om at tænke logisk. Spis det din krop har brug for og undgå unødvendige kalorier som chokolade, sodavand, lyst brød osv., når du er på slankekur. Jo mere fornuftigt du spiser, jo mindre cardio skal du udsættes for :)

Spis mange gange

Det er vigtigt at spise ofte. 5-6 måltider om dagen er godt! Det er med til at holde gang i forbrændingen, dit blodsukker stabiliseres plus du kan holde dig mæt dagen igennem. Hvis man kun spise morgen, middag og aften vil der opstå en sult et par timer efter et måltid og forbrændingen vil også gå lidt i stå. Dit blodsukker vil også blive meget ustabilt, som gør dig meget træt og utilpas.

I forbindelse med slankekur, vil jeg desuden anbefale den her artikel om Grøn Te. Som nævnt bør man altid kombinere en slankekur med fysisk træning. Se vores artikel om konditionstræning via dette link. Og et her har du et godt træningsprogram.

Slankekur

Der findes et rigtig godt, ikke skadeligt slankeprodukt, som kan købes hos Bodyman.dk – Det hedder Danutrition all natural caffeine, det kan hjælpe dig godt igang med vægttabet!

Du skal også læse min seneste artikel omhandlende slankekur, hvor jeg giver dig 10 tips til din slankekur, om alt andet end kost. Læs den lige her.

Fyr løs med spørgsmål og andre kommentarer !

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Slankekur: Sværere er det ikke!, 5.0 out of 5 based on 2 ratings